سعید شکری کارشناس محیط زیست استان سمنان در گفتگو با خبرنگار مرآت با اشاره به چشم انداز خطرناک آلودگی هوای سمنان گفت: سمنان شهر مظلومی است و متاسفانه در بحث آلودگی هوا تنها به کلان شهرها پرداخته می شود ، در حالیکه در سمنان این رقم بسیار نزدیک به آلودگی هوای تهران و حدود ۷۵ در صد است.

شکری در ادامه اذعان کرد: ناکس یا دی اکسید نیتروژن که حاصل  سوختن سوخت های فسیلی است، در ساعات اوج بار ترافیکی سمنان  غلظت آن در وضعیت هشدار قرار می گیرد و به حدود ۲ هزار می رسد.

بنا به گفته این کارشناس محیط زیست یکی از علت های آلودگی هوای سمنان کیفیت پایین بنزین در استان سمنان است و برای دریافت پایین بودن کیفیت بنزین سری به تعمیرگاه های اتومبیل بزنیم تا دریافت کنیم بیشترین تعویض فیلتر بنزین در تعمیرگاه ها انجام می شود.

این کارشناس محیط زیست اظهار کرد: براساس قانون هوای پاک از سال ۹۲ می بایست تمام شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت از سوخت یورو ۴ استفاده کنند، اما هنوز در سمنان با وجود دارا بودن جمعیت بالای ۷۰۰هزار نفر از سوخت یورو ۲ استفاده می شود.

وی همچنین خاطر نشان کرد: سمنان در مسیر تزانریت بین المللی قرار گرفته و این موضوع آلودگی هوای سمنان را دو چندان می کند و متاسفانه سهم استان سمنان از این جاده بین المللی تنها آلودگی است.

انتهای پیام/

نوشته خودرو ها عامل اصلی آلودگی هوای سمنان/ سوخت یورو ۲ غیر استاندارد است اولین بار در شبکه اطلاع رسانی مرآت. پدیدار شد.

Shares: