به گزارش مرآت، احمد رادمان رئیس زیستکره توران شاهرود، درباره آخرین وضعیت یوزه‌ای توران شاهرود، تاکید کرد: به واسطه اینکه مادر دو توله خود را نپذیرفت و بیم آن می‌رفت که توله‌ها تلف شوند، پروسه شیردهی هر سه ساعت یک بار برای دو توله یوز نر مرکز زادآوری بین‌المللی یوز آسیایی توران شاهرود انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه یک تیم متخصص شبانه روزی در کنار دو توله یوز هستند و مراقبت از آنها را بر عهده دارند، بیان کرد: وزن گیری بین ۳۰ الی ۴۰ گرم در روز برای این حیوانات ثبت شده و استاندارد است و هر کدام ۶۲۰ گرم هستند.

رئیس زیست‌کره توران با بیان اینکه تمهیدات لازم برای زادآوری نیمه اسارت اندیشیده شده است، گفت: شرایط نگهداری مادر و توله خوب است و «ایران» پس از دوران بارداری و زایمان زندگی عادی خود را آغاز کرده است.

رادمان بیان کرد: شرایط امیدوار کننده است زیرا یوزی که بعد از ۱۰ سال از طبیعت آمده، بعد از سه روز نسبت به غذا خوردن عادت و سپس جفت‌گیری نیز کرده، مشخص است که می‌تواند امیدواری را ایجاد کند که اتفاقات بهتری نیز در این زمینه رخ دهد.

وی افزود: مادر دو توله همچنین سالم و سرحال است و امیدواریم بتوانیم در زمینه زادآوری یوز، اقدامات بهتری را نیز صورت دهیم.

 

انتهای پیام/

نوشته توله‌ یوزهای «ایران» رشد عادی دارند/ زندگی دور از مادر اولین بار در شبکه اطلاع رسانی مرآت. پدیدار شد.

Shares: