به گزارش بی‌رسانه، سه چهار ماه قبل، خبرگزاری ایرنا اعلام کرد که آمار خودکشی در دهه ۹۰، رشد ۱۹ درصدی داشته و این یک زنگ خطر است. مطابق اطلاعات منتشرشده توسط این خبرگزاری، آمار خودکشی‌ها رو به افزایش است اما هنوز نصف آمار جهانی است. از  طرفی، چند روز قبل، دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور نیز از وجود ۷۰ هزار معتاد متجاهر در کشور خبر داد و گفت که هویت برخی از این افراد ناشناخته است.

از مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان پرسیده‌ایم وضعیت استان سمنان در دو حوزه خودکشی و معتادان متجاهر چطور ارزیابی می‌شود.

مصطفی مرادی در گفتگو با بی‌رسانه در پاسخ به پرسشی در ارتباط با شیوع خودکشی در استان سمنان با اشاره به این که استان سمنان جزو پنج استان دارای کم‌ترین آمار خودکشی در کشور است اظهار داشت: وضعیت استان سمنان نسبت به سایر استان‌ها مطلوب‌تر است و یکی از مشکلات این است که آمارها در شهرهای کوچک، روایی ندارد و در چنین شرایطی، تحلیل منطقی آمارها ضروری است.

مرادی در ادامه در پاسخ به پرسشی در ارتباط با معتادان متجاهر، با اعلام این مطلب که به فاصله یک تا دو ماه پس از اجرای طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر، سرقت‌های خرد حدود ۱۸ درصد کاهش یافت گفت: توزیع خرد مواد مخدر نیز پس از اجرای این طرح کاهش یافت؛ این معتادان عمدتا در مرئی و منظر نبودند و در خرابه‌ها و بیغوله‌ها سکنی گزیده بودند؛ در حالی که در برخی مناطق شهرهای بزرگ همچون تهران، تجاهر به معنی واقعی کلمه وجود دارد.

وی افزود: فراوانی معتادان متجاهر در استان سمنان به نسبت جمعیت بالا نیست.

نوشته خودکشی و تجاهر به اعتیاد؛ اوضاع در استان سمنان چگونه است؟ اولین بار در پایگاه خبری تحلیلی بی رسانه. پدیدار شد.

Shares: