مهدی رجبی، سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی استان سمنان در گفتگو با خبرنگار بی‌رسانه در ارتباط با طرح‌های در حال اجرا در حوزه مسکن با بیان این که پروژه‌های در حال اجرا در این حوزه به طور میانگین حدود ۴۴ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند اظهار داشت: مجموعا ۱۰ پروژه در قالب ۶۴۶ واحدِ مربوط به طرح اقدام ملی مسکن در حال اجراست که یکی از آن‌ها در دامغان، به شکل خودساز اجرا می‌شود.

رجبی با اعلام این مطلب که سهم غرب استان سمنان از ۴ میلیون مسکن پیش‌بینی‌شده در طرح نهضت ملی مسکن، ۱۹ هزار واحد مسکونی است، گفت: ثبت‌نام‌های صورت‌گرفته، بیش از سهمیه استان است؛ حدود ۳۴ هزار و ۳۷۷ نفر در غرب استان در طرح‌های اقدام و نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند و طبعا تعدادی از این افراد، واجد شرایط نیستند و در مجموع تا کنون ۱۶ هزار و ۸۶۸ نفر واجد شرایط تشخیص داده شده‌اند.

وی با تأکید بر این که آورده ۴۰ میلیونی تمام مبلغی که متقاضیان باید پرداخت کنند، نیست گفت: علیرغم اطلاع‌رسانی‌های صورت‌گرفته توسط وزارتخانه، متقاضیان بعضا در جریان این موضوع نیستند و گمان می‌کنند با پرداخت ۴۰ میلیون تومان، کار تمام است؛ در حالی که آورده مذکور، آورده‌ی اولیه است؛ ما وظیفه داریم زمین را برای متقاضیانی که آورده اولیه ۴۰ میلیون تومانی را واریز کرده‌اند، تأمین کنیم.

سرپرست اداره‌کل راه‌وشهرسازی استان سمنان با بیان این که در آرادان حدود ۵ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن به محدوده شهری الحاق شده است گفت: در حال حاضر طرح تفکیک در این اراضی انجام و زمین مذکور قطعه‌بندی شده است؛ طرح تفکیک به تهران اعلام شده است و این طرح ابلاغ خواهد شد و در صورت عدم ابلاغ و گذشت سه هفته، می‌توانیم ادامه کار را انجام دهیم و در حال حاضر تقریبا در اتمام ۲۱ روز هستیم.

در آرادان چند نفر واجد شرایط شناخته شده‌اند؟

رجبی با اعلام این که در آرادان ۷۳ قطعه مسکونی به شکل سه‌طبقه روی پیلوت تعریف شده است گفت: در آرادان مجموعا ۳۱۳ نفر در طرح‌های حمایتی مسکن ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۷۲ نفر واجد شرایط شناخته شدند؛ از این تعداد تا کنون ۱۰ نفر در دفاتر پیشخوان تشکیل پرونده داده‌اند اما هنوز افتتاح حساب و واریز وجه صورت نگرفته و با تأمین زمین، مرحله افتتاح حساب و واریز وجه فراخواهد رسید.

سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی استان سمنان ادامه داد: دولت اعلام کرده است که اگر پیمانکاری حاضر است با قیمت متری ۴.۵ میلیون تومان، مسکن بسازد، آماده انعقاد قرارداد هستیم، اما پیمانکاران با این مبلغ تمایلی به انجام کار ندارند؛ این ۴.۵ میلیون تومان منهای مبالغ مربوط به آسانسور، پروانه ساختمانی، نظام مهندسی و انشعابات است.

رجبی با اشاره به این که پیمانکاران می‌گویند با هزینه‌های روز مبلغ ساخت هر مترمربع مسکن، ۷.۵ تا ۸ میلیون تومان است گفت: وزارتخانه اعلام کرده که ما مبالغ مربوط به تعدیل را نیز درنظر خواهیم گرفت اما پیمانکاران می‌گویند رقم ۴.۵ میلیون تومان، برای ما توجیهی ندارد؛ پیمانکاران نگران هستند و دوست دارند بدون آن که مسأله منوط به تعدیل شود، قیمت‌ها تغییر کند.

وی همچنین گفت: دولت در مرکز استان ۳۵۰ میلیون و در شهرستان‌ها ۳۰۰ میلیون تومان برای طرح‌های حمایتی مسکن، تسهیلات اختصاص داده است.

نوشته آیا آورده ۴۰ میلیونی، تنها مبلغی است که متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن پرداخت می‌کنند؟ اولین بار در پایگاه خبری تحلیلی بی رسانه. پدیدار شد.

Shares: