به گزارش مرآت، سید محمد حسینی نژاد مدیرعامل شرکت توزیع برق استان با اشاره به اینکه از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون ۹۸ دستگاه استخراج غیرمجاز رمزارز کشف و ضبط شده گفت: از آغاز طرح جمع آوری ماینرهای بدون مجوز تا به حال، ۲ هزار و ۶۷۶ دستگاه با هماهنگی عوامل انتظامی و تعزیرات و همکاران این شرکت جمع آوری شده است.

سید محمد حسینی نژاد با بیان این که مصرف برق هر دستگاه ماینر حدود ۱.۵ کیلووات در ساعت برآورد گردیده افزود: جمع مبلغ محاسبه شده در راستای استفاده از دستگاه های ماینر غیرمجاز، ۱۴۰ میلیارد ریال است.

وی با اشاره به این که تا به حال دو رزمایش همزمان در استان برای کشف و ضبط این دستگاه های بدون مجوز به اجرا درآمده یادآور شد: در این دو برنامه ۳۱ مورد مکان های دارای ماینر شناسایی و ۴۷ مورد کشف شده است.

حسینی نژاد با تاکید بر این که عدم آزادسازی دستگاه های رمزارز ضبط شده، تسریع در رسیدگی پرونده ها با موضوع رمزارز و رفع موانع جهت ورود به محلهای مشکوک به استخراج رمزارز غیرمجاز، از جمله درخواست های این شرکت از نهادهای نظارتی و حاکمیتی است اضافه کرد: تایید این شرکت قبل از واگذاری جواز تاسیس رمز ارز در مکانی که انشعاب وجود دارد، عدم استفاده از برق شبکه برای مراکزی که دارای نیروگاه تجدیدپذیر و ژنراتور می باشند، اصلاح قدرت مجاز جوازهای صادره حداکثر به ۳۰ کیلووات، ثبت کلیه متقاضیان واحدهای ساخت و تولید دستگاه های رمزارز در سامانه ساما، از انتظارات این شرکت محسوب می شود.

وی تصریح کرد: ملغی شدن جوازهای صادره از سوی اداره کل صمت که منجر به اخذ انشعاب برق نشده اند، لغو شدن جواز قبلی در مجوزهای صادره جدید و یا مراجعاتی که برای تمدید جواز دارند و اخذ استعلام در کلیه مراحل صدور جواز تاسیس و تمدید جواز و صدور پروانه از توزیع برق استان، به عنوان برخی دیگر از انتظارهای این شرکت به شمار می رود.

انتهای پیام/

نوشته کشف ۹۸ دستگاه استخراج رمزارز غیرمجاز در استان سمنان اولین بار در شبکه اطلاع رسانی مرآت. پدیدار شد.

Shares: