به گزارش مرآت، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان در مصلی این شهر با اشاره به بیانات اخیر رهبر انقلاب ابراز داشت: امروز دولت در زمینه اقتصاد کارهای مهمی در پیش دارد و جهت موفق شدن در این امور نیاز به کمک همه آحاد جامعه دارد.

امام جمعه سمنان تأکید کرد: طرح ارز ترجیحی از ابتدای کار با مطالعه ای ناقص و ناکافی شکل گرفت و از طرفی ضعف در مرحله اجرای طرح و تعلل در اصلاح و به روز رسانی طرح ارز ترجیحی منجر به ایجاد تبعات منفی زیادی مانند رشد بی عدالتی، شکاف طبقاتی، دلالی و سوداگری، قاچاق کالا و ارز، احتکار ویژه خواری، حیف و میل بیت المال کاهش ذخایر ارز و تورم شدید در کشور شد.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان تصریح کرد: طبق آمارهایی که توسط بانک مرکزی ارائه شده از سال ۹۷ تا ۹۹ حدود ۹۲ میلیارد دلار برای ارز ترجیحی و نیمایی هزینه شد و البته متأسفانه شاهد آن بودیم که ۷۰ درصد از این مبلغ به جامعه هدف طرح یعنی مردم نرسید و عده ای که در واقع برنده اصلی این ارز شدند؛ رانت خوران و دلالان بودند.

وی با در ادامه بیان کرد: دولت کنونی با مطالعه و استفاده از نظر کارشناسان به این نتیجه رسید که بایستی در جهت رفع موانع شکوفایی اقتصادی و اقتصاد مقاومتی ابتدا ارز ترجیحی را حذف کنند تا در مراحل بعدی و رفع سایر موانع به سمت تحقق اقتصاد مقاومتی حرکت کند.

حجت الاسلام والمسلمین مطیعی با تشریح عوامل و موانع اجرای اصلاح ارز ترجیحی یادآور شد: دولت جدید مانند دولت قبل به دنبال ترفندی برای جمع آوری رأی برای دوره بعد نیست و شخص رئیس جمهور با در دست گرفتن آبروی خود در صدد اصلاح آثار مخرب ارز ترجیحی است. البته استکبار جهانی و دشمنان انقلاب نمی خواهند در کشور کارهای زیربنایی انجام بگیرد. همچنین کسانی که از ارز ترجیحی استفاده درستی نکردند و در صدد حیف و میل بیت المال هستند؛ مخالف اصلاح وضعیت ارز ترجیحی هستند.

امام جمعه سمنان با اشاره به غربگرایان و افرادی که در دولت سابق جز سکوت و پشتیبانی کاری نکردند گفت: هم اکنون این افراد بدون در نظر گرفتن انصاف و تقوای سیاسی به راحتی به نقدهای غیر منصفانه پرداخته و به رئیس جمهور پیشنهاد استعفاء می دهند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به اهمیت و تأثیر نقش مردم در همراهی با دولت خاطر نشان کرد: مردم در عرصه هایی چون پیروزی انقلاب، دفاع مقدس و یا کرونا که کشور نیاز به کمک مردم داشته مانند همواره کمک حال و پشتیبان کشور و انقلاب بوده اند. همه وظیفه دارند تا با تبیین شرایط موجود در ابین اطرافیان و آشنایان به حل مشکل کمک کنند.

وی افزود: خوشبختانه با گزارشاتی که مدیر کل جهاد کشاورزی داده اند؛ در استان ذخیره سازی خوبی برای اقلام اساسی در کل سال وجود دارند و نیازی نیست مردم شریف استان نگران تأمین کالاهای اساسی باشند و از تجمع در فروشگاه ها پرهیز کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مطیعی با مهم بر شمردن سفر اخیر رئیس جمهور سوریه به ایران تأکید کرد: این سفر نقطه عطفی در روابط سیاسی و اقتصادی بین دو کشور بود. علاوه بر برکات اقتصادی و سیاسی سفر رئیس جمهور سوریه به ایران، بنا به اذعان رسانه های خارجی پیام مهم اتحاد قوی ایران و سوریه به سایر کشورها مخابره شد.

وی با اشاره به یوم النکبه به عنوان روزی که رژیم صهیونیستی با همراهی انگلیس و امریکا در سال ۱۹۴۸ اعلام موجودیت کرد، عنوان کرد: امروزه فلسطینیان یک صدا بر مقاومت در مقابل رژیم صهیونیستی تأکید دارند و لزوم تقویت جبهه مقاومت اسلامی بیش از پیش حس می شود.

امام جمعه سمنان در پایان ضمن اعلام برگزاری برنامه نکوداشت آیت الله شاهچراغی بیان کرد: شایسته است از زحمات بیشمار ایشان برای استان به خوبی تجلیل شود.

 

انتهای خبر/ ز

نوشته رانت خواران؛ برنده اصلی ارز ترجیحی/موفقیت جراحی اقتصادی با اتحاد دولت و مردم میسر است اولین بار در شبکه اطلاع رسانی مرآت. پدیدار شد.

Shares: